12 tipp az egészséges étkezési szokás kialakításához

Sokan panaszkodnak arra, hogy nehéz az étkezési szokásaikon változtatni, ezért összeírtam olyan apró lépéseket, amelyekkel rövid időn belül messzire lehet jutni.

1. Kezdd a napot egy pohár vízzel. Ezzel felkészíted az emésztésedet az egész napos munkára. Igen… az emésztés egy természetes dolog, de ha nem figyelünk rá, akkor idejekorán emésztési problémák (pl. reflux, puffadás, savasság, székrekedés) alakulhatnak ki.

2. A reggeli fontossága. Ne kezdd a napot éhesen. Gyümölcs vagy gyümölcsös gabonakása kellő energiával tölt fel, könnyedén fog kezdődni az iskola vagy a munka. Helyezd előtérbe a lassan felszívódó szénhidrátokat, amelyek egyrészt biztosítják az egyenletes vércukorszintet és ezáltal garantálják a későbbi megéhezést, másrészt a rostok az egészséges bélműködést is támogatják.

Ezért a teljes kiőrlésű gabonák fontos részei a reggelinek. Mivel a nap folyamán többször eszünk gluténtertalmú ételt, ezért azt szoktam javasolni, hogy a reggeli lehetőleg gluténmentes (pl. zab, rizs, köles, kukorica) legyen.

Ha szeretnéd megismerni a többi egyszerű, de hasznos tippet, akkor ITT elolvashatod.

Értesítés kedvezményekről, hasznos írásokról, érdekes programjainkról

Adatvédelmi tájékoztató