Mivel itt a nyár, a gyümölcsök ideje, ezért én ilyenkor reggelire ezeket szoktam enni. Igen változatosan lehet, hiszen hétről hétre újabb gyümölcs érik, egészen októberig. Most a cseresznye időszaka van, ezért egy konkrét reggeli recept helyett erről a gyümölcsről írnék egy pár okosságot. 🙂

cseresznye

A cseresznye édes, gazdag vastartalma miatt gyakran javasolt vérszegénység kezelésére. Piros színét az anticianinoknak köszönheti, amely erős antioxidáns, gyulladáscsökkentő és jót tesz az érfalaknak is. Bővelkedik C-vitaminban, rostokban, béta-karotinban és melatonint is tartalmaz. Az utóbbi felelős a testben a belső ritmus kialakulásáért, azaz segíti rendezni a belső óránkat. Méregtelenítő hatású, vesetisztító, vértisztító, eltávolítja a felhalmozódott szerves lerakódásokat, erősíti az immunrendszert. Túl sok cseresznye elfogyasztása hasmenést eredményezhet, mindenesetre székletlazító.

Ebédre készíthetünk egy 30 perces paradicsomos rizottót, amelybe akár egy kis cukkini vagy padlizsán is kerülhet.

paradicsomos-rizotto

Vacsorára pedig készítsünk egy zöldséges salátát, amelyben bőségesen van zöldség és csíráztatott csicseriborsó is.

nyari-salata

Igazán könnyeddé sikerült ez a menü, de így nyáron, ebben a nagy melegben ez kifejezetten jól tud esni.. 🙂