• C-vitamin tartalmát figyelembe véve, a cukkini nagyon jó antioxidáns tartalmú növény, segíti szervezetünket a kapillárisok egészségének megőrzésében.
  • C-vitamin és a lutein együtt szemünk egészségét védik.
  • Segíti az asztma kezelését, és gyulladáscsökkentő hatással is rendelkezik.
  • A cukkini rendszeres fogyasztása csökkenti a magas homocisztein szintet: A homocisztein szervezetünk számára nélkülözhetetlen fehérje, de a normális értéknél magasabb szintje súlyos betegségeket okoz. Megfigyelték, hogy a perifériás artériák elzáródásában és trombózisban, agyi katasztrófában szenvedő betegek homocisztein szintje minden esetben magasabb, mint az egészséges embereké.
  • Rendszeres fogyasztása csökkenti a szklerózis multiplex kialakulásának rizikóját.
  • Magas víztartalma (95%) kiválóan pótolja a szervezet folyadékszükségletét.
  • Sok folsavat, káliumot, A, B1, B2, B6, B9, K vitamint, riboflavint, vasat, cinket, mangánt tartalmaz.
  • Magnéziumot és foszfort is megfelelő mennyiségben juttat szervezetünkbe, ezért ez is egy lehetőség, hogy segítséget kapjunk a csontok felépítésében és megtartásában.
  • Gyakran fogyasztva, a vastagbélrák megelőzésében is fontos szerepet kap.
  • A cukkini héja béta-karotint tartalmaz, tele van antioxidánsokkal, segít megelőzni a sejtek károsodását.
  • A tököcske tartalmaz úgynevezett nyákszerű és keserű anyagokat is, melyeknek az ideális béltevékenységben van szerepük. Többek közt segítik a stabil bélflóra egyensúlyának kialakulását, de bizonyítottan immunerősítő, valamint máj- és epevédő hatásúak.
  • A cukkini antioxidáns anyagai révén kimutatható módon csökkenti a káros sejtmutációk előfordulását és a prosztata problémák esélyét.
  • Enyhe hashajtó, gyulladásgátló és vértisztító.