• A benne található béta-karotin csökkenti a fitinsav hatását (ez a vegyület gátolja az ásványi anyagok, főleg a vas felszívódását: nyers korpa, hüvelyesek).
  • Magas antioxidáns C- és E vitamin tartalmú.
  • Ha sok a vérben a béta-karotin, akkor a bőr kevésbé érzékeny a napsugárzással szemben.
  • A magas béta-karotin szint csökkenti az ízületi gyulladás kockázatát.
  • Az édesburgonya igen jó mangánforrás. Ez a nyomelem segíti a normális vércukorszint megőrzését, valamint a pajzsmirigyműködés optimális szinten tartását. A mangán mellett még valamennyi rezet, kalciumot, káliumot és vasat is tartalmaz.
  • Az édesburgonya nagyon jó a cukorbetegek számára is, mivel stabilizálja a vércukorszintet, csökkenti az inzulin rezisztenciát. Glikémiás indexe igen alacsony, ezért lassan bomlik le a testben, így a vércukor és az inzulin szintjében csak kisebb ingadozásokat okoz. Az édes burgonya  a hasnyálmirigyre hasonlít, és tényleg egyensúlyban tarja a szervezetet a cukorbetegség megelőzése szempontjából.
  • Ajurvédikus szempontból édes, nehéz minősége jól egyensúlyozza a vátát és a pittát, és még a kaphák is viszonylag nyugodtan fogyaszthatják, bár legyenek vele kicsit mértékletesebbek, mivel elnehezítheti őket.