Egészségünk az immunrendszerünk működésétől függ.

Alábbiakban felsoroljuk azokat a tényezőket, amikre érdemes figyelmet fordítani, illetve amiket bevethetünk szervezetünk támogatására. Tapasztalataink szerint akkor válik hasznossá egy tanácsokat tartalmazó cikk, ha valóban átgondoljuk, akár össze is írhatjuk, hogy miket sikerült eddig megvalósítani, és mik a rövid-, illetve hosszútávú célkitűzéseink.

Az immunrendszer egy jól működő „gépezet”

Táplálkozási javaslatok:

  • kerüljük, de legalább csökkentsük a mennyiségét: cukor, finomliszt, étolaj, margarin, felvágott, élelmiszeripari adalékanyagokat tartalmazó ételek, UHT tej, gyorséttermi ételek, nagyipari hús… bővebb listát ITT találsz
  • állati fehérje bevitel (hús, tojás, tejtermék) az összes élelmiszer maximum 10-15%-át tegye ki
  • ajánlott alapanyagok: zöldség, gyümölcs, savanyított tejtermékek (bio), natur olajos magvak, teljes kiőrlésű gabona, gabonapelyhek, aszalt gyümölcs (cukrozatlan), hüvelyesek, fűszernövények, gyógynövények, hidegen sajtolt olajok, csírák
  • rendszeres, napi ötszöri étkezés nyugodt körülmények között, jól megrágva minden falatot
  • alkatnak, évszaknak megfelelő mennyiségű folyadék (főleg tiszta víz) fogyasztása
  • egyéb hasznos táplálkozási tanácsokat ITT olvashatsz

Bélflóra regenerálás:

  • prebiotikumok fogyasztása: rostdús táplálkozás, zöldségek, gyümölcsök, útifűmaghéj sok folyadékkal, bio teljes gabonák, lenmagőrlemény
  • probiotikumok: fermentált ételek, italok (pl. savanyú káposzta)
  • szimbiotikus készítmények: amik pre- és probiotikumokat is tartalmaznak (pl. Imsyser, Syntol)

Tápanyag feltöltés:

  • csak természetes formában vigyünk be tápanyagokat, kerüljük a szintetikus multivitaminokat (amiben csak vitamin, ásványi anyag, adalékok felsorolása található), mesterséges adalékanyagokat tartalmazó termékeket (színezékek, édesítőszerek, aromák), ezek nem tudnak megfelelő mértékben hasznosulni, és megterhelik a szervezetet
  • természetes tápanyagokban gazdag kiegészítők: zöldség és gyümölcs kivonatok, sűrítmények, italok
  • D vitamin (pl. K2D3 csepp)
  • C vitamin: homoktövis, goji, gránátalma, petrezselyem, csipkebogyó, citrusfélék, paprika, minden friss nyers zöldség, gyümölcs
  • ásványi anyag komplexek (pl. Huminiqum, Múmió, Coral por, alga, nyírfavíz)
  • omega 3 zsírsav (jó minőségű halolaj, krillolaj)
  • javasolt, ellenőrzött beszerzési forrás: HappyBio webáruház

Egyéb kiegészítők:

Gyógynövények:

  • általános immunerősítők: fokhagyma, kurkuma, gyömbér, echinacea, homoktövis, hagymafélék, csipkebogyó, bodza, hárs, kakukkfű, ginzeng, fehérmályva, goji berry, körömvirág, levendula, citromfű
  • betegség esetén minden problémára találhatunk fitoterápiás megoldást

Aromaterápia:

  • kizárólag 100%-os, terápiás minőségű illóolajokat használjunk
  • párologtatni: citrom, levendula, eukaliptusz radiata, teafa, mandarin, erdei fenyő
  • bedörzsöléshez: sárgabarackmag olajba tenni levendula, teafa illóolajat

Lelki egészség:

  • zenehallgatás
  • megfelelő mennyiségű alvás, ha ez valami miatt nem tud megvalósulni, akkor a nap folyamán mindenképpen relaxáljunk
  • végezzünk pihentető tenyerezést: helyezkedjünk el kényelmesen, dörzsöljük össze a kezünket, takarjuk el a csukott szemünket a tenyerünkkel, könyökünket támasszuk meg, hogy az izmok ellazuljanak, tudatosan pozitív gondolatokkal töltsük meg az elménket, 10 percig végezzük akár napi többször
  • stressz kezelése olyan módszerrel, ami szimpatikus és közel áll hozzánk (pl. jóga, kineziológia, Theta healing, jobb agyféltekés tevékenységek)
  • további hasznos ötleteket ITT találhatsz

Immunrendszer támogató módszerek:

  • homeopátiás szerek (Echinacea angustifolia D4 2 hétig napi 1 x 5 golyó,
    Vincetoxicum hirundirania D6 1 hétig napi 1 x 5 golyó, Engystol tabletta 1 hétig napi 1 x 1 tabletta, Oscilococcinum heti 1 x 1 tubus, Thyuline Ch9 heti egyszer), érdemes homeopátiás orvossal egyeztetve alkati szereket is használni
  • Bach-virágterápia
  • kristályok – beletehetjük kancsóba, ezzel energetizálva a vizet (minimum fél óra után kezdjük el inni); magunkkal vihetjük, ékszerként is viselhetjük pl.: akvamarin, ametiszt, kék kvarc, turmalin, jáde
  • tudatos, nyugtató, váltott orrlyukú légzés: befogjuk az egyik orrlyukat, mélyen beszívjuk a levegőt, majd a másik orrlyukon lassan kifújjuk, most ezen az orrlyukon szívjuk be a levegőt és a másikon fújjuk ki, 8-szor ismételjük
  • szauna
  • meleg-hideg váltózuhany
  • reflexológiai talpmasszázs
  • teljes test masszázs, nyirokmasszázs
  • rendszeres testmozgás, ez lehet: séta, kirándulás, úszás, tánc, de bármilyen mozgásforma, amit szeretünk
  • friss levegő, napfény
  • kerüljük a dohányzást, a rendszeres alkoholfogyasztást és az indokolatlan gyógyszerhasználatot
  • akupresszúrás pontmasszázs: Vastagbél 11-es pont (behajlított karnál a könyökhajlat külső szélén lévő mélyedésben), Gyomor 36-os pont ( a térdkalács alatt négy ujjnyival, a sípcsont külső szélén), Epehólyag 34-es pont (a szárkapocs-csont fejénél), Kormányzó meridián 14-es
  • 3-1-2 meridián torna
  • csecsemőmirigy stimulálása: szegycsont kopogtatása naponta többször
  • ősszel és/vagy tavasszal átfogó méregtelenítés

Gyermekek immunerősítése:

  • 6 hónapos korig kizárólag anyatejet kapjon (ha megoldható)
  • egészséges alapanyagokból álló ételek fogyasztása otthon (a közösségi étkezés miatt felesleges aggódni, mert az esetek többségében nem tudjuk befolyásolni)
  • töltsön minél több időt friss levegőn a szabadban
  • ne használjunk durva háztartási vegyszereket, fertőtlenítőket a közelében
  • mindenképpen káros anyagoktól mentes kozmetikumokat alkalmazzunk esetükben is, erről bővebben a kozmetikai sorozatban olvashatsz
  • 3-4 (egyes kutatások szerint 7) éves korig még nincs kialakult immunrendszerük, így nem szükséges túlzott mértékben beleavatkozni ennek fejlődésébe, inkább az egészséges táplálkozással és néhány organikus kiegészítővel lehet támogatni a gyermekeket: D vitamin, bélflóra regeneráló, növényi koncentrátum
  • meseolvasás
  • sok testi kontaktus, ölelés, a szeretet kinyilvánítása szóban és tettekben is
  • kézműveskedés, rajzolás
  • elegendő pihenés
  • televízió, számítógépes játékok kerülése
  • mellőzzük az elektroszmogot kibocsátó készülékek használatát a gyerekszobában
  • masszázs, már újszülött kortól alkalmazható a babamasszázs
  • a gyermekek nagyon érzékenyen reagálnak a szülők, főleg az édesanya lelkiállapotára, ezért érdemes figyelembe venni az alapelvet: „beteg a gyerek, gyógyítsd a szülőt”

Felkészülés a közösségi életre:

  • tekintsük az élet részének, ha gyermekünk közösségbe kerül, az aggodalmakat a kicsik megérzik és nem fogják jól érezni magukat, betegesek lehetnek
  • minden új közösség új kórokozókkal „ajándékoz” meg bennünket, ezért a kisebb, szövődmény nélküli betegségek sokszor elkerülhetetlenek, ezeket legtöbbször természetes módszerekkel lehet kezelni
  • amennyire a közösségi szabály megengedi csomagoljunk gyermekünknek egészséges tízórait, gyümölcsöt, ötleteket ITT találhatsz
  • természetes kiegészítők, amiket bevethetünk:

Oltás esetére ajánlott:

Az immunrendszer magától működik, ha hagyjuk és természetes módszerekkel támogatjuk, segítjük. Jó egészséget kívánunk mindenkinek!

Pribus Tünde természetgyógyász