Egészséges menüajánlatunk a hétvégére: Niki növényi fasírtja, tócsnija, köretnek vagy külön fogásként Tibi vegán krumplipüréje párolt zöldbabbal, Tündi friss kevert salátája és Anikó desszertje, ami egy csokis, gyümölcsrizses pohárkrém.

Többször is felmerült kérdésként, hogy miként készítem a zabfasírtot. Kétféle választ tudok adni: 1. gyorsan, 2. „ahogy kő, lyányom” – emigyen szokta mondani zalai mamám, amikor rákérdezek egy-két fortélyra a konyhában.

Az alábbi feltéteket tényleg nagyon egyszerű és gyors elkészíteni – ízletesek, finomak, még a húsimádók is szokták szeretni. Egyébként még azzal toldanám meg a fenti felsorolást, hogy ami van itthon, abból szoktam készíteni 🙂 Lehet cserélni a gabonaféléket, a zöldségeket bennük, a fűszereket, tényleg csak a képzelet szab határt!

Zabpehelyfasírt

Összetevők: 25 dkg zabpehely, fél liter víz, 1 vöröshagyma, babérlevél, 1 tojás, pirospaprika, fehér bors, só, olaj a kisütéshez, én tepsiben szoktam, így minimális kell.

zabfasirt

A zabpelyhet a vízben sóval, babérlevéllel és a felkockázott hagymával felforralom, kicsit kavargatom, majd visszahűtöm, hozzákeverem a többi összetevőt (a babérlevelet vegyük ki), megformázom és kisütöm a sütőben.

Szeretjük még a kukoricafasírtot is.

Összetevők: 2 cső kukorica, 20 dkg pirított, natúr amerikai mogyoró, 1 kisebb póréhagyma, (én a színe miatt (is) szeretem, de lehet vöröshagyma is), 2 tk. friss gyömbér, 1-2 gerezd fokhagyma, 1 tk római kömény, só, 1 tojás, 2 ek rizsliszt, kókuszzsír vagy olaj a sütéshez

Mindent összedarálunk, összekeverünk, formázzuk és már süthetjük is!

Amiket én még szeretek, azok a tócsnik, lapcsánkák, prószák és persze még rengeteg névvel lehetne illetni őket. Ezek még hamarabb készülnek el, mint fasírt-társaik. Jelenlegi nagy kedvencünk a csillagtökös, mivel épp szezonja van, de itt is bármivel lehet „helyettesíteni” a zöldséget, illetve több félét is lehet keverni.

Összetevők: csillagtök (legyalulva vagy reszelve), 1-2 tojás, (ez attól is függ, hogy mekkora a csillagtök, középső gyermekem szerint, ha elég „taknyos”, akkor jó, mármint amikor már összekevertük a többi szereplővel), 2 ek liszt, de itt is függővé tesszük az állagtól (teljes őrlésű tönköly, rizs, vagy zab), só, köménymag

A hozzávalókat összekeverjük, jó ragacsos masszát kapunk, bevallom, ekkor még nem túl ínycsiklandozó a látvány, de gyorsan kisütjük a halmokat egy serpenyőben és már fogyaszthatjuk is. Tejfölös fokhagymával az igazi, mi legutóbb salátával ettük.

Saláta

Bármilyen idényzöldséget tetszés szerinti méretre darabolunk, összeforgatjuk, megcsurgatjuk hidegen sajtolt olajjal, ízesítjük pici sóval, citromlével, fűszerekkel (például bazsalikommal), és már tálalhatjuk is magában, vagy a kisütött fasírtok, tócsni mellé. Gazdagíthatjuk főtt tojásszeletekkel, sajtkockákkal is.

salata-vega-vegyes2

Vegán krumplipüré párolt zöldbabbal

Van, akinek nem elegendő egy saláta köretnek. Lépjünk túl a párolt rizsen és a hasábburgonyán. A vegán krumplipüré elkészítése: kockára vágott burgonyát puhára főzünk, majd botmixerezzük növényi tejjel/tejszínnel, ízesítjük pici sóval, borssal, csipet szerecsendióval. Tálaláskor a burgonyapürét meglocsoljuk 2 gerezd apróra vágott nyers fokhagymával és pici sóval elkevert olívaolajjal.

parolt-zoldbab

Mellé olívaolajban vagy vajban, pici víz hozzáadásával, fedő alatt pároljuk puhává a zöldbabot.

Csokis gyümölcsrizs

Ebéd utáni desszertként, de önálló édességként is fogyasztható vegán tejberizs, amit tej- és laktózérzékenyek is bátran kipróbálhatnak.

poharkrem

Jó étvágyat kívánunk a finomságokhoz!

Jó együtt csapat 🙂