Hétvégén, ha megteheted ne tölts sok időt a konyhában, inkább kapcsolódj ki, használd ki a napsütés jótékony hatásait, kirándulj, biciklizz vagy olvass a csendes szobában, játsszatok együtt a gyerekekkel.

Ilyenkor nyáron érdemes feltölteni a vitamin- és ásványi anyag raktárakat, fogyassz minél több nyers zöldséget, gyümölcsöt! Amennyiben gyermekeid is vannak, akkor a példamutatás a legfontosabb, nálunk bevált, hogy kiteszek az asztalra minden „földi jót” és abból csemegézünk együtt. Legutóbb sárgarépa, petrezselyem- és gyökere, újhagyma, cukkini, uborka, paprika, karalábé, lilakáposzta került a tányérra.

02-nyers-zoldsegek

A gyümölcsök, például a ribizli is rengeteg tápanyaggal rendelkezik, rosttartalma, amely legfőképpen a vízben nem oldódó pektinből áll, támogatja a salakanyagok kiürülését a szervezetből. Szerepet játszik az egészséges bőr fenntartásában is, segíti a gyulladásos betegségek gyógyulását. Gyümölcsöket naponta többször, az étkezések előtt 1 órával, magában fogyasszunk.

03-ribizli

Ha főtt, sült  ételre vágysz, vagy a családod nem elégszik meg a hétvégi nyers menüvel, akkor készíthetsz egy gyors, wokban pirított zöldséges tésztát.

Elkészítése roppant egyszerű: bármilyen zöldséget felhasználhatsz, amit apróra kell összevágni, wokban vagy nagyobb serpenyőben olajon (kókusz, olíva, szezám) pici vízzel átforgatni, megpirítani, majd kifőzött tésztával (például: spagetti) összekeverni. Fűszerként sok minden szóba jöhet, ízlés szerint. Ami nálunk bevált: só, bors, kis kurkuma, fokhagyma, méz. De lehet olaszosan, bazsalikommal, oregánóval vagy magyarosan pirospaprikával, majorannával, petrezselyemmel is készíteni, kísérletezz bátran!

04-wokos-teszta

A banánról sokan azt gondolják, hogy téli gyümölcs, pedig bármikor hasznát vehetjük: rengeteg tápanyagot tartalmaz, a benne található triptofán segít ellazulni és jótékonyan hat a kedélyállapotra, a B6-vitamin pedig a vércukorszint szabályozásával éri el ugyanezt. Gyomorégés esetén is érdemes a banánhoz fordulni, mivel természetes antacid hatása semlegesíti a savat, tapasztalatok alapján a várandósság alatti reggeli émelygést is csökkenti. Most egy kellemes párosítást próbáltam ki: mézes sült banán friss gyümölccsel.

01-sultbanan-eperrel

Elkészítése: serpenyőben vaj és méz keverékét (50-50%) felmelegítünk, beletesszük a félbe vágott banán darabokat, átforgatjuk, majd tányérra szedjük. Mivel a mézes banán édes, így jó párosítás mellé egy savanykásabb, eltérő ízvilágú gyümölcs. Reggelire, uzsonnára is kiváló, gyors megoldás, akár hétköznap is, hiszen megfelelő energiával látja el a szervezet.

Jó étvágyat kívánok!

Pribus Tünde