Ha sokáig aludtál, és nem akarsz hosszasan bíbelődni a reggelivel, akkor remek lehetőségeket nyújtanak a turmixok. Különböző gyümölcsökkel, magtejekkel, superfoodokkal (pl. camu camu, goji) igazi immunerősítő energiabombát tudsz varázsolni néhány perc alatt.

smoothie-ananasz

Ebédre egy egyszerű levest ajánlok, amelyben a spenót klorofill tartalma nemcsak a vérképedet fogja javítani, hanem lúgosítja és tisztítja is a szervezetedet. Célszerű rendszeresen beiktatni az étkezésedbe, például zöld turmixok formájában.

spenot-leves

A főétel egy ízletes zöldséges, tejszínes ragu, melyet kölessel szoktam készíteni. Többnyire sárgarépa és karfiol kerül bele, de ha te brokkolit vagy zeller szeretnél beletenni, ne tartsd vissza magad. 🙂 A tetejére grillezni szoktam kápia paprikát és padlizsánt, mely kissé fűszeres és pikáns ízt ad neki. A kölesről sok minden nem is mondanék, sokan madáreledelnek tartják, 🙂 de annál jóval több van benne. Többek között a kovasav (szilícium) tartalma révén jótékonyan hat a bőrre, a hajat fényessé, a fogakat, körmöket erőssé teszi. Ha szeretnél többet megtudni a jótékony hatásairól, akkor ajánlom elolvasásra ezt az írásomat.

karfiolragu

Valami finom és tápláló uzsonna ez a szillavalekváros-diós pite. Tavaly sikerült főznöm mindenmentes szilvalekvárt, mely olyan sűrű és édes lett, mintha cukor lenne benne… de NEM, egyszerűen csak sokáig főztem, mely révén a természetes cukortartalma koncentrálódott. Tehát, ha édes szilvalekvárt szeretnél készíteni, akkor ne használj zselésítő anyagot, egyszerűen csak szánd rá az időt a főzésre… mint nagyanyáink annak idején. 🙂

szilvalekvaros-pite

Vacsorára szintén egy szupergyors és egészséges ételt kínálok. Ebben az a jó, hogy mindenféle nyers zöldség belekerülhet, amit szeretsz. A gyerekeim kedvence a paradicsom, de reszelt sárgarépa, jó sok hagyma, valamilyen zöld levél/saláta, zöldfűszerek, olajos magok is részei lehetnek ennek a salátának. Ja, és a kukorica sem maradhat ki belőle nálunk. 🙂

tesztasalata

Igaz, hogy húsmentes lett ez a menüajánlat, de így nagyböjt idején nem is baj. 🙂 Ha mégis ragaszkodsz a húshoz, akkor mentsd le ezeket a recepteket, és a hét bármelyik napján elkészítheted ezeket az ételeket.