Ébredés után az emésztés beindításához, a szervezetünk vitamin és ásványi anyag feltöltéséhez kiváló megoldást nyújt egy friss gyümölcsökből készült turmix. Most van szezonja az őszibaracknak és a sárgadinnyének is.

oszibarack-sargadinnye-turmix

A recept semmi másból nem áll, mint a magozott gyümölcsöket összeturmixoljuk pici vízzel és egy csipet vaníliával.

Ebédre is elkészíthetjük, ebben az esetben ne pohárba, hanem tányérba öntsük a gyümölcspépet, tehetünk bele növényi tejszínt. Kiváló alternatívája a tejszínes, tejes, cukros, agyonfőzött gyümölcslevesnek.  Természetesen más idénygyümölcsökből is csinálhatunk hasonlót.

Melegben hűtő hatásúak és szintén tápanyagban gazdagok a nyers zöldségek. Kevert saláta helyett most egy laktatóbb változatot kínálunk: tortilla lepénybe tekert zöldségek.

tortilla-zöldseges

A tortilla lapokat lehet készen is vásárolni, ebben az esetben is figyeljünk az összetevőkre, mert többnyire vadászni kell az adalékanyagoktól mentes változatot. Házilag is egyszerűen el lehet készíteni: 350 g liszt (lehetőleg bio világos tönkölybúzaliszt vagy 2/3 teljes kiőrlésű – 1/3 világos liszt), 1 mokkáskanál szódabikarbóna, 2 dl langyos víz, fél dl olaj (olíva), só. A hozzávalókat jól össze kell gyúrni, állag szerint tehetünk még bele olajat, vizet, lisztet. Majd osszuk annyi felé, hogy egy részből serpenyő nagyságú, vékony tésztát tudjunk nyújtani. Ezt mindenképpen lisztezett felületen tegyük! Mindkét oldalát süssük meg, majd takarjuk le, hogy ne száradjon ki, ne törjön.

Amennyiben nem szeretnénk kísérletezni a tortilla lapokkal, de mégis házi megoldásra vágyunk, akkor készítsünk sós/semleges palacsintákat, akár teljes kiőrlésű lisztből (ez kicsit sűrűbb, kevésbé szakad).

A lepényeket kenjük meg ízlés szerint házi ketchuppal, magkrémmel (pl. tahini), natúr joghurttal, majd szórjunk rá nyers zöldségeket, jelen ajánlatunkban paradicsom, uborka, saláta, lilahagyma szerepel, de jó minőségű sajt is gazdagíthatja az ízvilágot. Tekerjük össze és fogyasszuk egészséggel, ha már szépen nem lehet 🙂 Akinek sikerül úgy megennie, hogy egy kis darabka sem esik ki belőle, az jelentkezzen!

Gluténmentes serpenyős zöldbab a következő ajánlatunk.

zöldbabos-rizs-fetaval

Elkészítése roppant egyszerű: nagyobb serpenyőbe olívaolajat és kevés vizet öntünk, beletesszük a felkockázott lila vagy vöröshagymát. Fedő alatt dinszteljük, majd hozzáadjuk az apróra vágott zöldbabot, kis vizet öntünk rá és ízlés szerint fűszerezzük. Például: bors, só, pirospaprika, fokhagyma, kevés kapor. Addig pároljuk, amíg a zöldbab megpuhul. Külön lábosban rizst főzünk (az eltérő elkészítési idő miatt), a kész zöldbab raguhoz keverjük. Tálaláskor fetasajt kockákkal díszíthetjük, amely nem csak a vizuális élményt növeli, hanem különleges ízt kölcsönöz ételünknek.

Kellemes hétvégét és jó étvágyat kívánunk!