• Antioxidáns hatású, csökkenti az emlőrák kockázatát (Fenol + E vitamin).
  • Segít megőrizni a jó memóriát, szellemi működést.
  • Epidemiológiai kutatások bizonyították, hogy a telítetlen zsírsavak nagyobb arányú fogyasztása – amiben az olívaolaj gazdag – csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.
  • Kedvezően befolyásolja a koleszterin szintet, megakadályozza a koleszterin lerakódását az erek falán.
  • Vérnyomás szabályozó, véralvadást gátló, értágító hatású.
  • Máj méregtelenítésében segít.
  • Megelőzi a Helicobacter Pylori fertőzést, véd a gyomorgyulladás ellen.
  • Erősíti az izomsejteket és jó hatású reumás ízületi gyulladás esetén is.
  • Könnyen emészthető, mert gyorsan lebomlik az emésztőrendszerben.
  • Kis mennyiségben zsírszegény étrendekben is jól hasznosítható (máj-, epe-, hasnyálmirigy-betegségek stb.).
  • Gyomorsavcsökkentő hatású.
  • Magas D-vitamin-tartalma segíti a kalcium beépülését a csontokba.
  • A-vitamin tartalma a szem megfelelő működésére, a haj és a bőr egészségére kedvező hatással van.
  • Az olívaolaj nem véletlenül lett az elmúlt évezredek alatt az örök élet, a lelki béke és a nyugalom jelképe. Érdemes hinni a mediterrán országok lakóinak, akik azt vallják: meg kell adni a tiszteletet az olajbogyó fájának, termésének, és nem utolsó sorban önmagunknak.