Ismeritek a quinoat? A WHO Élelmezésügyi és Mezőgazdasági szervezetének igazgatósága szerint “Világélelmezési szempontból a quinoa kincset ér”. Hogy miért is? Magas a fehérjetartalma, tele van ásványi anyagokkal, alultáplált embereknek kifejezetten javasolt. Bővebben itt írtam róla, és elkészítési tippeket is olvashatsz.

Nos, most is egy quinoa-s ételt javaslok reggelire, amelyet még omega3-ban gazdag chia maggal is megturbóztam. Érdemes este elkészíteni, hogy a chia magnak legyen ideje megduzzadni, így reggel nem kell bajlódnod a főzéssel. 🙂 Akár csomagolhatod is a munkahelyedre.

quinoa-puding

Hurrá, hurrá… most már tényleg itt a tavasz, hiszen már előbújtak a „macihagymák”. Az elkövetkező hetekben nagyon sok medvehagymás receptet fogok ajánlani nektek, hiszen ez nekem nagy kedvenc, és addig használjunk ki jótékony hatásait, amíg lehet. 🙂

Én szinte bármilyen levesbe beleteszem, ez most sincs másképp, a zöldborsó krémlevesbe került.

medvehagyma-borso-leves

A  főétel egy roppant egyszerű gombás-zöldséges ragu tésztával. Ha tésztát készítek ebédre, akkor többnyire kukoricásat vásárolok, így a gluténmentesség is megoldódik.

gomas-zoldseges-teszta

Ezt a kekszet te magad is elkészítheted, amely tökéletesen helyettesíti a „Győri édes” kekszet. A gyerekeim nagy kedvence, pár napra lesz mit csomagolni az uzsonnás dobozba. 🙂

gyori-edes

Vacsira egy grillezett zöldséges tálat készíthetünk, amelyben a krumplit a zeller és a sárgarépa helyettesíti, és a pácolt padlizsán is gyorsan elkészül.

grillezett-zoldseg

Jó étvágyat kívánok ehhez a menühöz.