Így húsvét után mindenkinek jót fog tenni egy könnyedebb menü, hogy a sok sonka és tojás után fellélegezzen egy kicsit az emésztőrendszerünk.

Ezért reggelire egy zöld turmixot javaslok. Ha van kerted, akkor nézz szét zöld leveleket keresve, már szépen lehet “legelni” a tyúkhúrt, a sóskát és a gyermekláncfű levelét is (ha nincs, akkor spenót, madársaláta vagy éppen spirulina is jó). Tegyél a turmixba egy almát, egy  fél banánt és egy jó marék zöld levelet. Fűszerezd egy kis vaníliával és öntsél rá annyi vizet, hogy turmixolható legyen.

zold-turmix

Amikor szüleimnél vagyunk, a gyerekeim mindig csigalevest kérnek.  Anyukám húslevesbe főzi, én viszont zöldséglevesbe. Végülis a lányaimnak mindegy, csak csigatészta legyen benne, amit anyukám készít még hagyományos módon, kézzel, 10 tojásból. Úgyhogy ebbe a jó zöldséges levesbe most ez került. Igazán finom, és laktató. Ha te gluténmentes változatban szeretnéd elkészíteni, akkor főzz bele 1 marék kölest.

zoldseges-csigaleves

Ha még éhes maradtál, akkor ebédre egy fűszeres polentát javaslok rozmaringos gombával és nyers zöldségekkel. Szórjuk meg medvehagymával, hogy ez is segítse a tisztulást.

fuszeres-polenta-rozmaringos-gombaval

Mit szólnátok vacsorára egy jó kis rukkola salátához, amelynek az alapja a lencsecsíra. A barnalencse nagyon könnyen csírázik, egyszerűen csak el kell felejtkezni róla. Áztasd be 1 éjszakára, majd másnap öntsd le róla a vizet. Öblítsd át, és hagyd kint a konyhaasztalon. Este ismét öblítsd, majd tedd be a hűtőbe. Másnapra már ott lesznek a csírák rajta. De a mungóbab csíra is nagyon finom, az még hamarabb csírázik, és finom, zöldborsó íze van. Bármelyiket is teszed bele, mindenképp finom lesz. A rukkola keserű íze pedig a májad működését fogja támogatni.

rukkolás-lencsesalata

Remélem tetszett a menü, készítsd el bátran, és írd meg, hogy mennyire ízlett.

Kérünk kedveld és oszd meg ha tetszett! Köszönjük