Szereted a palacsintát? A gyerekeim imádják. Reggelire ajánlom ezt a hajdinás palacsintát, amely nemcsak vegán, de még gluténmentes is. Percek alatt elkészíthető a tészta, a kisütése sem tart sokáig. Pici juharsziruppal meglocsolva, vagy akár baracklekvárral is nagyon finom.

hajdinas-palacsinta

Egyébként tudjátok, hogy mi mindenre jó a hajdina? Rutintartalma növeli az érfalak rugalmasságát, erősíti a hajszálereket és a véredényeket, csökkenti a vérnyomást, fokozza a kéz és a láb vérkeringését. Gluténmentes, csíráztatott magja számos nyers desszert alapanyaga.

Ezek után egy zöldséges hajdinalevest ajánlok, amely tulajdonképpen egy egyszerű karfiolleveshez hasonlít, melyben a levesbetét a zöld, pörköletlen hajdina.

hajdina-leves

Szeretitek az indiai ízeket? Én nagyon. 🙂 Ez a dahl gyorsan elkészül, nem kell a lencsét előre áztatni, és ezen a téli napon kifejezetten jól esik a csípős, fűszeres ízvilág. Egyszerű parboiled rizst főztem hozzá, melyből még a vacsorához is maradt egy kevéske.

02

Desszertre egy gyors finomságot készíthetünk. Nem kell más, csak néhány banán, kakakó, kókuszvirágcukor és kókuszreszelék.

banankocka

Vacsorára pácolt padlizsántekercset süthetünk, melyet grillezett kápia paprikával és főtt rizzsel töltsünk meg.

04

Gratulálok nektek, ez a nap is húsmentesre (és gluténmentesre) sikeredett.