Sokan próbálták már megfejteni a hosszú élet titkát, de egységes, mindenkire érvényes alapelvet nem sikerült kideríteni. Mégis vannak olyan tényezők, amik nagy mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy minél egészségesebb és hosszabb életet tudj élni.

hosszú élet

Nézd át a listát és vizsgáld meg, hogy a te életedben vajon mire kellene jobban figyelni, melyik területeken lenne ideje változtatni.

Szellemiség, életvitel

  1. Tanulás, olvasás: Egész életen keresztül érdemes szellemileg fejlődni, a téged érdeklő témákban kutatni, rejtvényeket és logikai feladatokat megoldani, értelmes és érdekes beszélgetéseket folytatni.
  2. Célok: Legyenek céljaid, a cél nélküli létezés nem ad igazi értelmet az életnek,  kedvez a káros szenvedélyek kialakulásának is. A cél sokféle lehet, kezdve a kisebb, könnyen elérhetőtől a komolyabb, hosszútávú tervekig, lényeg, hogy tudatosan éld az életedet.
  3. Időbeosztás: Mindenkinek ugyanannyi idő áll rendelkezésére, ezért rajtad múlik, hogy főleg azzal töltsd, amit fontosnak tartasz és örömet okoz.
  4. Megfelelő társaság: Szerető családban, igazi barátokkal és kedves ismerősökkel körülvéve sokkal élvezetesebb az élet, a problémákkal is könnyebb a segítségükkel megbirkózni.
  5. Negatív hírek korlátozása: Semmi szükséged nincs lehúzó, romboló, felzaklató, rossz érzéseket keltő információk áradatára, amennyire lehet zárd ki ezeket az életedből.
  6. Megoldás központú gondolkodás: Mindenkinek vannak gondjai, megoldandó feladatai. Ne rágódj állandóan a problémákon, hanem minden esetben keresd a megoldást.
  7. Hajtás, stressz: Sokan azt sem tudják miért rohannak állandóan, mi értelme van a végsőkig széthajtani magukat. Mert mint mindennek, ennek is megvan a következménye. A stressz az alapja a legtöbb betegségnek, ha rád is jellemző a hajtás, akkor ideje abbahagyni. Pihenj eleget, lefekvés előtt relaxálj, hogy nyugodtan tudj aludni.

szellemiség

Lelki élet

  1. Önértékelés kialakítása: Becsüld meg az életedet, örülj annak, hogy lehetőséged van még nagyon sok mindenen változtatni. Értékeld azt, amid van, soha ne másokhoz hasonlítsd magad, a kinézetedet, a javaidat.
  2. Negatív tulajdonságok átértékelése: Törekedj arra, hogy jobb emberré válj a saját szemedben. A rossz tulajdonságaidnak szabj határt, tudatosan és a saját tempódban változz, ha szükségesnek érzed.
  3. Vidámság: A hosszú életkort elért emberek közös tulajdonsága a nagyfokú életöröm, a lényüket átható vidámság, humor. Ezek teljesen függetlenek a körülményeiktől!
  4. Lelki felfrissülés: Menj el olyan helyekre, programokra, kezelésekre, amik feltöltenek, pozitív energiával látnak el. Tárgyak helyett gyűjts élményeket!
  5. Hit és hála: Vedd számba, amikért hálás lehetsz, és higgy abban, hogy amit még szeretnél megvalósítani és lépéseket teszel érte, azt el tudod érni.
  6. Örömteli tevékenységek: Ha van kedved hozzá. akkor foglald el magad kreatív, alkotó munkával, válassz olyan hobbit, ami javít a lelkiállapotodon.

Testes dolgok

  1. Folyadék: Mivel a tested nagy része víz és a szervezetedben lezajló biokémiai folyamatokhoz is megfelelő folyadék mennyiség szükséges, ezért igyál elegendő vizet. Általánosságban ez minimum 30ml/kg/nap, tehát például egy 60 kg-os embernek 1,8 liter.
  2. Természetes, minőségi táplálék: Az elfogyasztott ételed legyen minél természetesebb, hiszen abból épül fel az egész tested, amit a táplálékból hasznosítani tudnak a szerveid, sejtjeid. Ebből következik, hogy a feldolgozott műételekre, adalékanyagokra, értéktelen kalória bombákra, finomított szénhidrátokra, ipari mennyiségben gyártott tömeg-élelmiszerekre semmi szükséged.
  3. Immunrendszer, bélflóra: Tartsd karban a bélflórádat egyrészt a megfelelő táplálkozással, másrészt célzott probiotikumok bejuttatásával. A védekező rendszer akkor működik jól, ha rendben van az emésztőrendszer és rendelkezésre állnak tápanyagok, vitaminok, ásványi anyagok, antioxidánsok.
  4. Tested működése: Mennyire ismered a tested működését? Minél előbb barátkozz meg vele, hogy észre tudd venni a jelzéseit, amikor nem tetszik neki valami és tudd hol és miben kell változtatnod.

test

  1. Mozgás: Sétálj, kirándulj, kertészkedj, táncolj, jógázz…stb., végezz olyan testmozgást, amihez kedved van, lényeg a rendszeresség. Így maradnak épek a csontok, porcok, belső szervek, keringés és ez által könnyebben tisztul a szervezet.
  2. Légzés: Figyelj oda, hogy ne csak felszínesen pihegj, hanem vegyél mély lélegzetet, hogy tüdőd megteljen oxigénnel.
  3. Káros anyagok: Minden területen, a háztartásban, a kozmetikumok terén, a kertben kerüld azokat a vegyületeket, amik a termékek eladását könnyítik és a cégek profitját növelik, viszont az egészségedet súlyosan károsítják.
  4. Gyógymódok: Részesítsd előnyben a természetes gyógymódokat, amik bőségesen rendelkezésre állnak.

Biztosan te is tudnál még hozzátenni a listához, de már ebből is láthatod, hogy a hosszú és elégedett élet titka abban rejlik, hogy mennyire vagy fontos saját magadnak és milyen mértékben vagy hajlandó lépéseket tenni a saját érdekedben. Nagy részben rajtad múlik, hogy meddig tudsz szellemileg-lelkileg-testileg egészséges maradni.

Kérünk kedveld és oszd meg ha tetszett! Köszönjük