Sokáig elmélkedtünk arról, hogy készítsünk-e rendszeresen hírlevelet nektek.

Azért volt a dilemma, mert a mi személyes e-mail postaládánkban is naponta tucatnyi landol, kérve, de leginkább kéretlenül. Kinek van arra ideje, hogy elolvassa ezeket? Néha bejelölünk egyet-egyet, ezzel későbbre halasztva a megnyitást, de aztán elfelejtjük, hiszen két nap múlva már a lista alján van, olyan ütemben zúdulnak az információs levelek.

Előfordult olyan is, hogy feliratkoztunk több érdekes témával foglalkozó oldalon, de amikor le szerettünk volna iratkozni, akkor szembesülünk vele, hogy nem lehetséges. Vagy nincs erre utaló felirat (ami egyébként kötelező lenne…) vagy hiába iratkozunk le, a rendszer ezt semmibe véve továbbra is küldözgeti a hírleveleket.

Nagy kedvencünk az, amikor arról értesít a tárgy mező, hogy ez az utolsó lehetőség erre-arra, és ha most nem tesszük meg, nem vesszük meg, akkor vége mindennek, lemaradunk életünk legnagyobb lehetőségéről. Na, ettől beindul az ember dacos énje: azért sem nyitom meg, azért sem veszem meg. Nálunk ez nem nyerő taktika. Sőt, találkoztunk olyan levéllel, aminek a tárgya az volt, hogy amennyiben ezt az e-mailt nem nyitjuk meg, akkor törölnek az adatbázisukból. Hála istennek, gondoltuk, de nem ez történt! Tovább bombáztak…

A marketingesek vesszőparipája a hírlevél, mint a talpon maradás egyik eszköze, amiben részben igazuk is van, hiszen így lehet könnyen kommunikálni. Viszont azt valaki valaha figyelembe vette, kiszámolta, hogy ha minden ügyfélnek ezt javasolják, akkor a szerencsétlen feliratkozók napi 10 órában is csak hírleveleket fognak olvasni? Ugyanis semmi másra nem lesz idejük, ha mindet végig akarják böngészni.

Persze a nagy számok törvénye értelmében minél többen iratkoznak fel, annál többen nyitják meg, annál többen kattintanak a tartalmakra. Tehát lehet eredményes is.

És most jöjjön egy kis belső információ. Az elmúlt hónapokban nagyon sokat foglalkoztunk azzal, hogy ehhez értő szakemberek mit ajánlanak hírlevél témában, íme az eredmény:

  • az a jó hírlevél, ami rövid, tömör, hamar a honlapra navigál
  • legyen értékes tartalom benne, nem baj, ha hosszú
  • a tárgy mező legyen célratörő, egy-két figyelemfelkeltő szó
  • a legújabb trend szerint legyen inkább hosszú, kifejezve a lényeget
  • naponta, kétnaponta menjen hírlevél, hogy éberen tartsuk az olvasót
  • hetente egyszer ütemezzük be, hogy ne tűnjünk erőszakosnak
  • a kulcsszavak sokszor szerepeljenek benne, ugyanúgy, mint a honlapon
  • teljesen mindegy a kulcsszó, mert arra csak a honlapon kell figyelni
  • a képes hírlevél előnye, hogy kifejezőbb, hatásosabb
  • ne legyen benne kép, mert a legtöbben letiltják a képeket
  • ne küldjünk reggel e-mailt, mert az emberek reggel rohannak, nem fogják megnyitni
  • mindenképpen reggeli időpontra állítsuk a küldést, mert a legtöbben reggel átnézik a leveleiket

Mire volt jó ez a kutakodás és hova lyukadtunk ki? Nagy tanulsággal szolgált!

Mi az egészséges életmód számtalan területét átfogó honlapot hoztunk létre, hogy írásainkkal, szolgáltatásainkkal segítségükre lehessünk másoknak. A hírlevél készítésben egyáltalán nem vagyunk otthon, ezért kezdtünk utánanézni a témának. És most értettük meg igazán, hogy miért van ekkora káosz az életmód területén, miért tesznek fel ennyi kérdést az emberek, miért bizonytalanok sok mindenben.

Mert ha még egy ilyen egyszerű pontban is, mint a hírlevél elkészítése, ilyen ellentmondások uralkodnak, akkor valóban jogosak azok a felvetések, hogy nagyon nehéz, sokszor képtelenség eligazodni az egészséghez vezető útvesztőben.

Éppen ezért úgy döntöttünk, hogy rendszeresen fogunk rövid, értékes tartalommal hírlevelet küldeni annak, aki nyomon szeretné követni a honlapon megjelenő hasznos írásokat, egészséges recepteket, természetes praktikákat, általunk szervezett programokat. Ha ezzel hozzá tudunk járulni ahhoz, hogy könnyebb legyen az eligazodás, akkor mindenki nyer vele. Ehhez csak töltsd ki a honlapon elhelyezett szövegdobozt és hamarosan jelentkezünk az aktuális érdekességekkel!

Jó együtt csapat

Ui.: Ahhoz, hogy biztosan megkapd leveleinket, állítsd biztonságosnak, hogyan teheted meg? ITT találod az egyszerű lépéseket!