A héten nagyon sok finomságot készítettem, hogy a hétvégi menüajánlóba csupa új dolgokat hozzak.

Először is ismerkedjünk meg a chiamaggal, amely annyira sokoldalú, hogy ódákat lehetne zengeni róla.

Egyrészt remek tápanyagforrás, másrészt kiváló forrása az esszenciális zsírsavaknak, és optimális az omega 3-6 aránya. Oldható és oldhatatlan rostokban gazdag. Tartalmaz kalciumot, foszfort, cinket, mangánt, molibdént, bórt, niacint, B12-vitamint és folsavat is. Jelentős mennyiségű fehérje található benne, 100 grammban 16 gr.

Ez a piciny magocska a tömegének 10-12x-esét képes magába szívni. Tehát 1 dkg mag kb. 1 dl vizet zselésít meg. Mindig duzzadt állapotban fogyasszuk, ezért előtte minimum fél órára áztassuk be. Kerülhet kásába, turmixba, süteményekbe, de kekszekbe is belesüthetjük. Vegánoknak remek tojáspótló. 1 evőkanál darált chiamag 3 evőkanál vízben áztatva bezselésedik, süteményekben ez használható tojás helyett.

De most „csak” a pudingkészítés rejtelmeiről írtam, ugyanis egy sietős reggelire (este áztasd be) vagy csak úgy napközben egy bűntudat nélküli nasira is tökéletes.

chiamag-puding

Ebédre mit szólnátok egy mandulakrémes spárgaleveshez? Most, hogy szezonja van, nálunk hetente legalább egyszer az asztalra kerül. Ezt a receptet egy kedves, „ismeretlen ismerősömtől” kaptam. Persze az övé egy picit másabb volt, mert bazsalikom illóolajat is tett bele, és citromlé helyett balzsamecetet… mandula helyett mandulafehérjeport. Tehát… majdnem ugyanaz, de mégsem. 🙂 Mindenképp próbáljátok ki, megéri.

spargaleves

A főétel pedig egy vegán bolognai spagetti. Na, most biztos sokan a fejüket fogják, hogy „neeee már, ugyan milyen lehet hús nélkül?” … egy szó erre a válasz: finom. Mindenképp próbáljátok ki. Estére még maradt a raguból, amely eléggé besűrűsödött. Picit botmixerezve remek kenőke készült belőle. Úgyhogy ez egy 2:1-ben recept. 🙂

vegan-bolognai

Uzsonna vagy vacsora ajánlóm ez a quinoás müzli, amely egy pohár kókusztejjel csudafinom tud ám lenni.

quinoas-muzli

Jó étvágyat ehhez a menühöz. 🙂

Kérünk kedveld és oszd meg ha tetszett! Köszönjük