Ismeritek a Kolláth reggelit? Na…, az egy kicsit hasonlít ehhez a finomsághoz, hiszen van benne gabonapehely, aszalvány, olajos mag és friss gyümölcs is. Viszont a csavar benne az, hogy mindezt összeturmixoljuk, és rögtön egy más étel lesz belőle. Igen laktató, délig biztosan kitart.

A kásában lévő gojiról pedig elmondható, hogy szinte mindenre jó 🙂 Az egyedülálló L.B. poliszacharidoknak köszönhetően szívvédő, rákmegelőző és immunstimuláló tulajdonságokkal rendelkezik. Antioxidáns karotinoidok egész tárházát tartalmazza, beleértve a béta-karotint és a zeaxantint is, ami a szemet védi. C-vitamin tartalma 500x magasabb súlyarányosan a narancsnál.

gojis-kasa

A goji vásárlása során viszont körültekintően kell eljárni, ugyanis nagyon fontos ezek tisztasága. A minőségét nagyban befolyásolja az, hogy hol terem. Kína nagy részén elég szennyezett a levegő/talaj, így organikus termesztésűt érdemes választani.  Valamint a „szomszéd földjén” se permetezzenek, vagy pedig elég messze legyenek tőle. De azt is figyelembe kell venni, hogy milyen feldolgozási eljárásnak (hőkezelésnek) esett alá az alapanyag, amely révén az enzimek sérültek-e. A receptnél megtalálod a minden szempontból maximálisan megbízható gojit.

Ha eper, akkor eperleves. Ugye milyen gyönyörű ez az élénk rózsaszínű leves? Nem is értem, hogy a gyümölcsleveseket miért kell főzni. Én nem szoktam, így ez is 100%-osan nyers leves. 🙂 Ha jó epert szeretnél magadnak (és nincs a kertedben), akkor keress egy szedd magad akciót.

eperleves

Szerencsére a gyerekeim szeretik a lilakáposztát, így ez gyakran kerül az asztalra. A batátát pedig már több helyen is lehet vásárolni, pl. a Lidl-ben is kapható. Így aztán ezzel a remek párosítással tökéletes főételt készíthetünk.

batata-kaposztaval

Batátából már nemcsak a külföldi (USA) termést lehet beszerezni, ugyanis a délkeleti országrészben (Ásotthalom, de Hajdúdorogon is van nagyobb batáta ültetvény) is termesztik ezt az ízletes zöldséget. Semmi rokonságban nem áll a burgonyával, így táplálkozásilag is kedvezőbben használhatjuk.  A burgonya maga a gumó, míg a batáta a gyökér. Glikémiás indexe alacsony, ezért cukorbetegeknek kifejezetten ajánlott. Az édesburgonyát ne tartsuk hűtőben, mert a benne lévő cukor átalakul keményítővé. A hámozott, felszeletelt batátát felhasználásig tegyük vízbe, mert hamar oxidálódik.

Szóval, száz szónak is egy a vége 🙂 egyetek minél többször batátát.

Éhes vagy? Desszertre vágysz? Akkor készítsd el ezt a cseresznyés nyers brownie-t. Igazi vasárnapi desszert, nemcsak vasárnapra. :).

cseresznyes-brownie

Vacsorára pedig jöjjön egy gluténmentes lepény sok-sok zöldséggel megpakolva. Ha van egy kis csicseriborsó fasírtod az ebédről kimaradva, akkor azt is beleteheted.

glutenmentes-lepeny

Remélem, találsz ebben a menüajánlóban számodra tetsző receptet. Szívesen veszem visszajelzéseiteket. 🙂

Kérünk kedveld és oszd meg ha tetszett! Köszönjük