A gyerekek, és valljuk be sok felnőtt is, minden évben várja a Télapó ajándékait.

Ez általában sok-sok édességet jelent, de vajon a jóságos, piros ruhás, szakállas Mikulás figyel arra, hogy a zsákjából egészséges nassolni valók kerüljenek elő?

Nekünk, szülőknek jut feladatul, hogy segítsünk neki ebben!

mikulas450

Mit ne hozzon magával?

  1. Kakaós bevonómasszából készülő figurát, aminek semmi köze a valódi csokoládéhoz: cukorból, hidrogénezett növényi zsírokból (ami káros transzzsírokat tartalmaz), kis kakaóporból, szójalecitinből, aromából áll.
  2. Adalékanyagos, valamilyen „ízű” szaloncukrot, aminek általános összetevői: cukor, glükóz szirup, kakaós bevonómassza, szójalecitin, mesterséges aromák, étkezési sav, színezék.
  3. Gumicukrot mesterséges aromákkal, színezékekkel, ellenőrizetlen állattartásból származó zselatinnal.
  4. Kemény cukorkát, amik a fulladásveszélyen túl szintén tele vannak finomított cukorral, aromákkal, színezékekkel.
  5. Tejszeletet, ami bővelkedik mesterséges anyagokban, sok-sok zsírral és cukorral: pasztőrözött tej 40%, növényi zsír és olaj, cukor, búzaliszt, sovány tejpor, méz 5%, dehidratált vaj, tojáspor, sovány kakaópor, finom korpa, térfogatnövelő szerek (dinátrium-difoszfát, nátrium-hidrogén-karbonát, ammónium-karbonát), emulgeálószer (zsírsavak mono- és digliceridjei), aromák, étkezési só.
  6. Cukormentes édességet: sokszor ez mesterséges édesítőszereket takar, ami semmiképpen nem az egészséget szolgálja, ráadásul a cukoralkoholok (pl. xilit, eritrit) hasmenést, emésztési problémákat is okozhatnak.
  7. Bolti kekszet, amik gyakori összetevője: búzaliszt, cukor, növényi zsír és olaj, sovány kakaópor 4,6%, búzakeményítő, glükóz-fruktóz szirup, térfogatnövelők (kálium-hidrogénkarbonát, ammónium-hidrogénkarbonát, nátrium-bikarbonát), só, emulgeálószer: szójalecitin, napraforgó-lecitin, vanillinaroma.

Miket ajánlhatunk a Télapónknak, amit nyugodtan bepakolhat a puttonyába?

  1. Magas kakaótartalmú, valódi csokoládéból készülő figurát vagy táblás csokit.
  2. Aszalt gyümölcsöket, külön kívánság, hogy lehetőleg ne legyen cukrozva és kén-dioxiddal kezelve.
  3. Gabonából, olajos magból és aszalt gyümölcsből álló müzliszeletet.
  4. Teljes kiőrlésű, bio gabonából és mesterséges adalékoktól mentes kekszet, ropit.
  5. Olyan gumicukrot, ami főleg növényi pektinből és gyümölcsből álló keverékből áll.
  6. Ha már cukros nyalánkságokra vágyunk, akkor mindenképpen bio nádcukor, méz szerepeljen az összetevők listáján.
  7. Házilag készített édességet, ebbe csak az kerülhet, amit beleteszünk!
  8. Gyümölcsöket, diót.
  9. Kis játékot, hiszen játszani mindenki szeret!

Minden az összetevőkön múlik, nem számít, hogy milyen csábító reklámszöveggel próbálják a finomságokra vágyókat megtéveszteni. A színes csomagolás is vonzó lehet, de ez úgyis a szemetesben landol, marad maga a termék, ami vagy támogatja a szervezetünket vagy árt neki. Még a jó minőségű nassolni valók esetén is érvényes, hogy jóból is megárt a sok. Osszuk be a mikulás csomag tartalmát!

Felmerülhet a kérdés, hogy még ilyenkor is oda kell figyelni az egészségünkre, nem lehet kicsit lazítani? De igen, lehet! Nem arról van szó, hogy ha megeszik valaki pár szem szaloncukrot vagy bekap egy kis mikulás figurát, akkor beteg lesz.

Hanem arról, hogy most is van választási lehetőség! A saját mikuláscsomagunkba összeválogatott termékek miért ne lennének olyanok, amiket szívesen adunk oda a gyerekeinknek, akiket a világon a legjobban szeretünk! Mindenkinek el kell döntenie, hogy nem figyel a fentiekre, vagyis az összetevőkre vagy tudatosan válogat a kínálatból.

Jó szívvel ajánljuk például ezt az egészséges édességkészítő tanfolyamot, ahol egyszerű ötleteket meríthetünk ahhoz, hogyan készítsünk gyorsan nagyszerű finomságokat.

Természetesen az ételeink – amibe az édességek is beletartoznak – megválasztása egész évben fontos, hiszen amit megeszünk, abból leszünk!

Jó egészséget kívánunk!